DSM lanceert 'Claim your Olympic Medal' applicatie

Heerlen, NL, 09 jul 2012 09:00 CEST

DSM, Partner in Sport van NOC*NSF, nodigt enthousiaste sporters uit om hun persoonlijk record te delen en te vergelijken met alle records van de Olympische Spelen sinds 1896. Door een record te claimen op Facebook, maken zij kans op een reis naar de Olympische Spelen in Londen.

Het menselijk lichaam is in de afgelopen 100 jaar nauwelijks veranderd. Ondertussen breken atleten record op record sinds de eerste Olympische Spelen van 1896. Dit wordt mede mogelijk gemaakt door talrijke innovaties op het gebied van techniek, trainingmethoden, persoonlijke diëten en het gebruikte materiaal. Deze constante ontwikkeling brengt de Olympische records van toen, binnen het bereik van de sportliefhebbers van nu.

“Of je nu fanatiek traint voor een marathon of tijdens je studententijd lid was van een roeivereniging”, zegt Nick Poldermans, Social Media Officer bij DSM, “Door het voortdurend innoveren binnen de sport is het mogelijk voor enthousiaste sporters om een Olympisch record van vroeger te verbreken. De applicatie laat je zien of je mogelijk een Olympisch atleet had kunnen zijn, om dit vervolgens te delen met je vrienden op Facebook.”

In de ‘Claim your Olympic Medal’ applicatie, ontwikkeld door Media Republic en DSM, kunnen fanatieke sporters hun persoonlijke record invullen voor een selectie van sportdisciplines: hardlopen, roeien, zwemmen en fietsen. Na het invullen van alle details ontdekt hij of zij of er een historisch Olympisch record is gebroken. Door het delen van het record op Facebook, kan een reis naar de Olympische Spelen in Londen worden gewonnen.

De applicatie legt een link tussen records en innovaties, door de geschiedenis van innovatie in de sport in kaart te brengen. “We willen het belang van innovatie laten zien” vertelt Elvira Luykx, Director Sponsoring bij DSM. “In de app is een overzicht van baanbrekende sportinnovaties van de afgelopen 100 jaar verwerkt. Deze staan op een tijdslijn en zijn gemakkelijk te verkennen door de jaren heen.”

Voor meer informatie rondom de applicatie: www.claimyourmedal.com

Innovatiepartner van de Nederlandse topsport

DSM en het Nederlands Olympisch Comité (NOC*NSF) zijn al sinds 2001 ‘Partners in Sport’. Als innovatiepartner ontwikkelt DSM nieuwe producten op het gebied van voeding en materialen. In de aanloop naar Londen 2012 zijn zowel roeien als wielrennen tot speerpunten benoemd in dit innovatieprogramma en is DSM ook een directe samenwerking met de Roeibond (KNRB) en de Wielrenunie (KNWU) aangegaan. In de aanloop van London hebben zij onder meer de nieuwe vlaggenschepen van het roeriteam gepresenteerd met technologie en harsen van DSM en het nieuwe Olympisch wielertenue met DSM Dyneema ter bescherming bij valpartijen.

Behalve innovatiepartner van deze bonden, is DSM  ploegsponsor van de Nederlandse dames-roeiploeg, waaronder de vrouwen acht, en sponsor van enkele individuele sporters. www.dsm.com/sports

DSM – Bright Science. Brighter Living.

Koninklijke DSM N.V. is een mondiale onderneming die vanuit wetenschappelijke basis actief is op het gebied van gezondheid, voeding en materialen. Door zijn unieke competenties in Life Sciences en Materials Sciences met elkaar te verbinden bewerkstelligt DSM economische welvaart, milieuverbetering en maatschappelijke vooruitgang en creëert daarmee duurzame waarde voor al zijn stakeholders. DSM ontwikkelt innovatieve oplossingen voor voeding, bescherming en prestatieverbetering in wereldwijde markten zoals voeding en voedingssupplementen, persoonlijke verzorging, diervoeder, geneesmiddelen, medische materialen, auto’s, verf, elektrotechniek en elektronica, life protection, alternatieve energie en biogebaseerde materialen. DSM’s 22.000 werknemers realiseren een netto jaaromzet van circa € 9 miljard. DSM is genoteerd aan NYSE Euronext. Meer informatie is te vinden op www.dsm.com.