Ode aan wetenschappers die de wereld verbeteren

Heerlen, NL, 24 jun 2015 17:30 CEST

DSM start debat over de bijdrage van wetenschap aan een betere wereld

DSM lanceert vandaag de nieuwe campagne ‘Science Can Change The World’. Het startpunt van de campagne is een korte film over vijf inspirerende en onafhankelijke wetenschappers, die met hun passie en doorzettingsvermogen een bijdrage leveren aan een betere wereld.

De wetenschap heeft een enorme impact op de ontwikkeling van een gezondere, duurzamere en meer welvarende maatschappij. Iedere dag werken wetenschappers aan oplossingen voor problemen in de wereld, zoals honger, armoede, ziekte en klimaatverandering.

DSM wil een ode brengen aan deze unsung heroes of our time door hun belangrijke bijdrage aan onze maatschappij te benadrukken. Angelique Paulussen, Senior Vice President Branding & Communications zegt: “Bright Science is de ruggengraat van ons bedrijf en een belangrijke pijler van onze merkbelofte ‘Bright Science. Brighter Living’. We hebben gekozen de ‘unsung heroes of science’ in deze campagne centraal te stellen, omdat zij een voorbeeld zijn van onze purpose:  met onze Bright Science duurzame waarde creëren voor al onze stakeholders (Brighter living).”

Daarnaast wil DSM de dialoog aangaan met opinieleiders, overheden, bedrijven, klanten, consument en andere belanghebbenden over de relevantie van wetenschap in het aanpakken van maatschappelijke uitdagingen. Hiervoor heeft DSM het platform www.sciencecanchangetheworld.org gelanceerd.